søndag den 15. april 2012

Det er med tungt hjerte...

At jeg har besluttet IKKE købe en magnolie-busk til hjørnet (venstre side af billedet) her...

Vi kan alligevel ikke se det ret godt fra stuen, og når de blomstrer er det jo sjældent vejr til at sidde ude og nyde det... Derfor er 599,- i Bilka lidt for dyrt synes jeg. Selv om det reelt ikke er dyrt for en magnolie, så er det bare mere end jeg vil give for en busk til et hjørne vi ikke ser så ofte i blomstringstiden.

Derfor tænker jeg mere over i en hyld - de er jo ret smukke når de blomstrer og hyldeblomstsaft er jo bare lækkert. Det sker jo også i ny og næ jeg drikker en hyldebærtoddy. Dog ikke så ofte. Med i overvejelserne er også et japansk kirsebærtræ, en kejserbusk, eller et af de få selvbestøvende kirsebær der kan købes... Mulighederne er mange...

Efter efeuen er pist-borte, mangler der lidt noget i hjørnet til at lukke af igen. Sådan føles det ihvertfald lige nu - det kan selvfølgelig godt være, at vi vender os til at det er mere åbent end før.

I hjørnet beholder vi ihvertfald vores flotte træ. Det er så smukt når det blomstrer. (men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde et billede af det)

Jeg har tre-fire klematis jeg gerne vil flytte - jeg forestiller mig at plante dem omkring træet. De ville ikke blive så svedne i hjørnet som på deres nuværende placering, og den nuværende placering betyder at de SKAL flyttes.


Langs den del af stakittet der stadig er flaskegrønt, har jeg tænkt mig plante mine hosta som jeg er ved at spire fra frø. De kan jo godt lide den flimrende skygge de ville få på denne placering og kan måske også hjælpe med at holde skvalderkålen nede.

Derudover så bød min lørdag på dette:

I dag har jeg derfor nøjedes med at klippe roserne ned og få min mand til at fylde muld i de sidste tomme krukker. De er således klar til diverse dahlia når knoldene er spirede. Resten af dagen er henlagt til sofa-hygge ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar