fredag den 20. april 2012

Same... But different...

Jeg er ikke den første til at bemærke og undres over hvor forskellige blomster inden for samme art kan være...

Det slog mig bare, da jeg så på mine hvide hornvioler og så skiftede blikket direkte over til de blå...
De hvide står virkelig tætte og næsten tæmmede


De blå er til gengæld vilde til sammenligning

Jeg har kun købt en eller to poser vibeæg og lagt langs stakittet - men stadig er der også her, enorm forskel...
Den ene er bordeaux-rød i sine skak-tern

Naboen er helt hvid
Og en tredje er en blanding af den mørke og den lyse

De er fine på hver sin måde - jeg elsker den mørke, for det er ret fascinerende hvordan en blomst kan være ternet - men den hvide har også tern når man kommer heeelt tæt på :-)

Og jeg vil være kat i mit næste liv - billedet her er knipset lige inden jeg gik en kort tur i haven - hun vågnede dog kort op til dåd, og gik lige en tur sammen med mig i haven... Dette er hendes "signatur-sove-måde"...

7 kommentarer:

  1. Det er så skønt med diversiteten, og det at vi overraskes gang på gang, derfor er vi haveentusiaster altid så glade, for vi keder os aldrig, der er altid noget nyt at se.

    Dejlige potteblomster og bakker du har:-) og mis er da bare dejlig! Jeg har selv en sort langhåret blandning.

    God fredag aften :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja det er imponerende hvad naturen formår!
      Jeg er blevet ret godt til at finde lækre sager på den lokale planteskoles rest-hylde og i netto - og hvis alt andet fejler stikker jeg snuden i Notre Dame i KBH som altid har et stort udvalg af fristelser - især har de et godt udvalg i zinkbakker og potter - men de er dyre i forhold til Netto

      Slet
  2. Hej Mette
    Jeg fik slet ikke svaret dig omkring de hvide perlehyacinther.
    De kommer ligeså velvilligt igen, som de blå, så dem kan jeg kun anbefale.

    Sød kat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super - tak - så nøjes jeg vist bare med de 10 potter jeg købte med hjem forleden
      Ja, når hun sover er hun sød nok ;o)

      Slet
  3. Hei!
    Så flotte blomsterbilder du viser. Ruteliljer er så flotte, men jeg har aldri sett den hvite sorten før. Den var veldig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ruteliljer - sødt navn :-D
      Ja jeg er også rigtig glad for dem, men jeg synes de skyder lidt vilkårligt fra år til år - nogle år - som i år - står de rigtigt fint - jeg mindes ikke jeg så ret meget til dem sidste år...

      Slet
  4. Jeg tror også jeg vil være kat i mit næste liv. Vi har 2 katte, søstre, der hedder mor og moster! Det er fantastisk som de kan være totalt afslappede - der kunne vi lære noget.
    Jeg er også vild med vibeæg, og har dem i samme nuancer.

    SvarSlet