onsdag den 14. marts 2012

Man føler sig så utaknemmelig...

Nu er foråret ENDELIG kommet - men nu er tiden også kommet til at jeg begynder at bande det væk... Atjuuuuuuuuuuuu... Ja, jeg er en af dem, der ikke kan se på et birketræ uden at klø overalt og indtage allergi-medicin i store mængder.

Men jeg trodsede de store mængder el-pollen der er i disse dage (og som har den forbandede egenskab at den krydsreagerer med birk uden at reagere på vaccinationerne mod birk) og satte mig på terrassen i eftermiddag - i alt tre timer i solen blev det til. Pakket godt ind i vinterfakke og vattæppe gik det helt fint.

Jeg ville ønske jeg kunne sige jeg nød livet med en god bog, men det blev i alt til 30 siders terpen af programmet SAS - et statistisk analyseværktøj! Det kan mange lækre sager, men at kalde det en god bog er at gå over grænsen - trods alt ;o)

I en pause fik jeg klippet de gamle visne krysantemummer ned, så de nye friske skud kan få masser af lys. Både den lilla og den hvide skyder noget så fint.

Jeg fik også hentet mine zink-baljer og spande ud af drivhuset. Det er den kære Claus Dalby der har været på spil i Bilka - den store zink-balje er virkelig stor - tror ikke jeg får boret huller i bunden af den - drømmer om at den står med vand og blomsterhoveder og hygger - jeg tror det vil give et godt afbræk at ikke alle baljer, krukker og spande står med planter i.

Jeg har længe ønsket mig en stor kamelia, af sorten "japaconia Baby sis" i hvid - fordi den er hårdfør, stedsegrøn og blomsterne er smukke hvide og fyldte...

Men jeg kan kun finde den hos en enkelt online plantebutik, som i alt inklusiv forsendelse skal have 400,- det synes jeg er i overkanten... Så nu overvejer jeg istedet måske en kejserbusk eller en hvid sommerfuglebusk...

Begge bliver ret høje - måske FOR høje til en stor amfora-krukke - og fordelen ved en kejserbusk er jo netop den blomstrer uden for "sæson" - fordelen ved sommerfuglebusken er helt klart prisen - en hvid af slagsen plejer nok kunne findes i diverse plantemarkeder om ikke så længe til rimelige penge...

Den krukke den endelige busk vil skulle stå i, er denne:


Bare fordi der i år ender en sommerfuglebusk eller en kejserbusk deri, er jo ikke det samme som jeg ikke på sigt hælder en kamelia deri - ting kan jo heldigvis plantes ud i haven...

For nu lige at fastholde jer i, at marts måned er endometriose-måned så fandt min veninde et link til en artikel jeg var med i i 2008, kort efter jeg fik fjernet mit underliv....

Hvis jeg kunne ændre EN ting - så var det overskriften - som desværre blev fastlagt af en overskrift-redaktør uden den store forståelse for adoption... For et adopteret barn bliver vores EGET barn. Internet-udgaven er en kortere udgave af artiklen fra bladet, men essensen går ret godt igennem.

1 kommentar:

  1. Hej Mette

    Hold da op, meget langt indlæg :o) Hvor skal man lige starte.....Høfeber!! Yes, øjnene løber. Har ringet til lægen efter mirakelkuren - avamys og opatanol og så kan jeg klare mig sæsonen igennem. Jeg har birkeallergi, så du tror det er løgn og reagerer på de mest utænkelige ting. Alt hvad der flyver gennem luften fra pollen til støv. Krydret med stort set alt tænkelig frugt på planeten, samt nødder engros. Jeg endte med at droppe vaccinen, for jeg har så meget allergi at det kunne være ligemeget. Jeg spørger lige til den der kamelia hos min lokale plante-pige. Hun plejer at være rigtig ferme til at skaffe ting. Det er desuden tænkeligt at hun har den stående, så jeg hører hende lige i morgen og vender tilbage. Selvfølgelig bliver et adopteret barn da jeres barn. Det tillægger sig vaner som jer og når børnene bliver store vil man næsten lægge hovedet på bloggen og sværge på, at i er de biologiske forældre :o)) Det har jeg set flere gange i omgangskredsen :o)

    SvarSlet