søndag den 28. april 2013

Havegæster...

Forleden gjorde jeg noget lidt grænseoverskridende!

Jeg bad om hjælp! Helt konkret om hjælp til ukrudt i haven! I løbet af nul-komma-fem, havde to veninder meldt sig.

Den ene troppede op allerede i dag med mand og barn. De blev pudset på vores vedbend og jeg SKAL lige love for, de var effektive. Den pokkers vedbend blev trukket i med kultivator og klippet af! Der er ikke meget der overlevede deres besøg!

De tog også ukrudtet ned langs huset! Så nu går der et par uger inden vi behøver bekymre os om ukrudt igen!

TAK!!!!

Sådan så der ud, kort efter vi (de) var gået i gang...

Og ikke en TIME efter - var der som blæst!!!

Nu er der masser af plads til at aspargesen kan skyde og blive plantet sommerasters

Forleden var jeg på Riget til endometriosekontrol. Det er sjældent en kontrol man går fra, med armene over hovedet så jeg havde planlagt en udflugt til Bilkas havecenter i Ishøj.
Jeg fandt nogle dejlige påfugleblomster, kæmpeverbena, bacopa, klokkeranker, ærteblomster osv til haven. Jeg har ikke haft den store succes med klokkeranker og ærteblomsterne har jeg slet ikke fået sat til spiring - så de kom en bakke af hver med hjem.

Jeg måtte også et smut omkring min lokale planteskole, da et nyhedsbrev havde lokket med stedmoder, hornvioler og tusindfryd til seks planter for en 10'er pr. bakke.

Fandt også et par vidunderligt smukke ranunkler. Så nu skulle der være rigeligt med sommerblomster til den kommende sæson...
På billedet er der almindelige gule marguriter, spanske marguriter, påfugleblomster, ranunkler, hornvioler og stedmoder blomster. Jeg er ret tilfreds med farvesammensætningen - de skal nok blive flotte i mine teracotta-krukker!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar