onsdag den 17. april 2013

Behøver ingen reklamemand...

Til at skabe mig et behov :-D

Sidste år skrev jeg jo om mine kææmpe hortensia ved hoveddøren...

Jeg har overvejet plante stedsegrønne, opstammede thuja'er i dem.

Men samtidig ønsker mig mig glødende kirsebær - enten i form af de japanske, kun med blomster, eller i form af "rigtige" kirsebær.

I tilfælde af sidstnævnte skal de jo så være selvbestøvende, da jeg vil have ens planter på hver side af døren...

Så NU går den vilde "skattejagt" på selvbestøvende dværgkirsebær!
Eneste minus er, at de planter jeg finder, med tiden vokser sig to meter høje og det ER måske lige voldsomt nok i en krukke ved hoveddøren...

Men de ER da søde... Om vinteren tænker jeg at "pynte" med små fyrfadslanterner med de "fyrfadslys" der lader op i dagslys...

Ak ja - mine syv roser i mit nys anlagte rosenbed kom i jorden i går - og VUPTI melder et nyt projekt sig på banen - min havemand der skal udføre sagerne er nok snart godt og grundigt træt af min opfindsomhed ;o)

1 kommentar:

  1. Hej Mette

    Det er ganske rigtigt et yndigt kirsebærtræ, du viser her for oven. Jeg er så heldig, at have et "rigtigt" kirsebærtræ, som stod i haven, da jeg overtog den. Jeg elsker kirsebær, som jeg spiser om sommeren ved hver lejlighed, som byder sig. Mit kirsebærtræ har de lækreste mest vidunderlige kirsebær, jeg nogensinde har smagt. Helt ærligt. Men jeg kan ikke sige mig fri for at være påvirket af al den virak, der er alle vegne om køkkenhaver etc., så jeg har kigget på de nye frugt-søjletræer. Hvis du har en væg, kan de vist espalieres ud og giver stort udbytte. Har du overvejet det?

    SvarSlet