torsdag den 20. september 2012

Så er der plantet...

I det lyserøde bed er der plantet kugleprimula, solhatte, akelejer, en blanding af pink påskeliljer, roser og jeg blev enig med mig selv om at flytte mine fem lyserøde pæoner ned i dette bed også

Senere kommer der lidt storkenæb i beddet også som bunddække. I forvejen havde jeg lagt nogle pink tulipaner - så jo det er lyserødt i lyserødt - et rigtigt tøsebed!

Lige nu ser det jo ikke ud af meget, men mon ikke det bliver flot næste år. Der kommer forhåbentlig lidt højde på i form af nogle stokroser og torskemund, men da det er planen de skal dyrke fra frø, er disse planter i sagens natur ikke plantet i beddet endnu...


I den modsatte ende af haven har vi endelig fået plantet mine hortensia Annabelle, suppleret med en hvid ridderspore på hver sin yderside af de tre hortensia.
Idet Annabelle skal klippes ned til omkring 20-30 cm hvert forår, har jeg i de to mellemrum mellem de tre planter, sat ialt fire akelejer "Clementine White".
I beddet var der i forvejen lagt en masse hvide perlehyacinter, som jeg købte på tilbud i foråret da de var afblomstrede.


Der er også suppleret med 25 dorothealilje-løg (dog ikke de største løg jeg har set, men mon ikke de vokser til i løbet af en sæson eller to) og så nogle liljekonvaller i jorden til venstre på billedet.
Liljekonvallerne var dog virkelig tørre - men ok - jeg fandt dem også i restkurven til en femmer pr pose, og der er angiveligt 10 styk i en pose - så nu må vi se om jeg får mit drømmetæppe af liljekonvaller til foråret eller om de er FOR tørre til at der er liv i dem endnu... 

Så nu er det lyserøde og det hvide bed færdige - for nu da ihvertfald - så er det spændende om de så også fungerer til næste år, når de skal blomstre... En ting er at få krukkerne til at passe sammen - dem kan man jo bare flytte rundt på - jeg synes straks det er sværre i almindelige havebede... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar