Viser opslag med etiketten mamelukærme. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten mamelukærme. Vis alle opslag

fredag den 14. september 2012

drømmer...

Ja, jeg glæder mig usigeligt til at se mit lyserøde bed tage form næste år


Så lige en lille collage af de planter der allerede nu er planlagt
Det drejer sig om:


Øverst:
Mamelukærke -- Jacques Carier rose
Nederst:Solhat "piccolino" -- solhat "strawberry shortcake" -- solsikke

Mamelukærme har jeg i frø fra svigermor og med lidt hjælp fandt jeg frø til den smukke pink solsikke på eBay, så bestilte straks to breve til næsten ingen penge - det er første gang jeg køber frø via eBay, men hende der henviste mig til sælgeren har handlet med vedkommende før, og var rigtigt godt tilfreds.
Jeg tænker at zinnia Queen Red Lime også vil gøre sig fantastisk godt i beddet og så overvejer jeg, om mine pæoner Sarah Bernhardt måske skal flyttes ned i dette bed også - eller om de skal blive i "pæon-beddet" - det skader jo nok ikke fordele de forskellige planter rundt i haven og skabe variation på den måde... 





PS - undskyld det lidt sære udseende på layout'et... Jeg er stadig ikke helt gode venner med Blogger's layout-opsætning...