søndag den 10. februar 2019

Hurra for forspiring

Jeg elsker at forspire - primært fordi det giver muligheden for at dyrke planter der ikke er de mest gængse - især indenfor tomater kan man jo dyrke så mange forskellige slags, hvis man vælger at så selv.

Dernæst fordi jeg stadig bliver imponeret over naturen - at et lille tomatfrø under en millimeter, kan blive en stor, kraftig plante der forsyner os med lækre tomater.

Men bestemt også fordi, det tager den værste uro mens vi haveejere venter på foråret.

Sidste søndag såede jeg lampepudsergræs  - det er virkelig nogle frø med kraft i - allerede dagen efter spirede de første og jeg har dagligt kunnet se de første grønne skud blive længere og længere.



Jeg har for første gang i år varmemåtter og vækstlamper, og jeg kan afgjort se, hvordan det gør underværker for spiringsprocenten... Også mine frø af blå kugletidsel har lagt stærkt ud - så jeg skal lige lære at så lidt færre frø. 


Det skader ikke at passe på med pladsen, når ens frøkatalog fra Impecta ligner katalogerne fra BR da jeg var barn og ønskede mig hele kataloget :oD




Ude i haven kommer foråret dog også listende. Her er det Helleborus Double Ellen i pink der står og er vældig smuk. De ligner små ballarinaer med deres skørter. Det er imponerende hvordan naturen midt i de mest grå og kedelige dage, kan prodcere så fine og elegante og sarte blomster.




De små fine botaniske krokus kigger også frem. Og igen er jeg imponeret over de små fine blomster kan trives på denne tid af året.


Dog er denne lille fyr alt alt for tidligt på den... 

1 kommentar:

  1. Do you understand there's a 12 word sentence you can tell your man... that will induce intense feelings of love and instinctual appeal for you deep within his heart?

    That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, adore and care for you with his entire heart...

    =====> 12 Words Who Fuel A Man's Love Impulse

    This instinct is so built-in to a man's genetics that it will make him work better than ever before to love and admire you.

    Matter of fact, fueling this powerful instinct is so important to having the best possible relationship with your man that the instance you send your man one of the "Secret Signals"...

    ...You will instantly find him expose his heart and mind for you in such a way he's never expressed before and he will identify you as the only woman in the world who has ever truly fascinated him.

    SvarSlet