mandag den 26. august 2013

Sensommer-slagtning

Dog ikke af den slags, der fylder fryseren op for vinteren (AKA en ½ gris)

Men på solsikkerne i mit staudebed...

De har fået lov at vokse og vende og dreje dem som det passede dem, indtil i dag... Jeg kom forbi med en saks... Det kræver ikke den store fantasi til at se hvad der er "før" og "efter"...



Der skulle forhåbentlig gerne blive godt med solsikkefrø til fuglene til vinter


Men at nulre det øverste lag af så mange solsikkehoveder er ikke noget der giver "grønne fingre" - men lilla...  (man kan måske også lige ane at nogle at de knap så tørre frø, faktisk har et lilla skær)


Jeg "plejer" normalt ikke klippe solsikker ind til buket, men i år kunne jeg ikke stå for dem. Ville I kunne det?? Nej, næppe...


Og så lige et billede af en IKKE-hjemmeavlet rose... Jeg lå i sidste uge aldeles brak pga. en kombination af forkølelse med feber og optrapning af medicin. Derfor kom min mand hjem fredag med den smukkeste buket af store, hvide roser. De har en dejlig, dejlig duft og de står SÅ smukt endnu. Dejlig mand jeg har gaflet mig der!



2 kommentarer:

  1. De er godt nok fine dine solsikker. Hvilken sort er det???
    Og klipper du bare hovederne ned og ligger til tørre???. Har en mega selvsået der har fået lov at overleve netop for at pipperne skulle have guf..

    SvarSlet
    Svar
    1. De hedder Ruby Eclipse. Har klippet hovederne af, nulret frøene fri og nu ligger de ude på det lille havebord - har prøvet tørre store hoveder i garagen, men de rådnede. Så håber jeg har bedre held med at tørre de mindre her, udendørs

      Slet