onsdag den 8. maj 2013

Det hvide bed

Som ikke SKRIGER hvidt endnu, men det kommer stille og roligt...

Selve bedet har været lavet, lige siden vi overtog haven, men først nu er der for alvor ved at komme skik på det. I starten var det overtaget af vedbend, men den har vi fået gravet så meget op, at andre ting kan vokse og trives i bedet.

Jeg tror dog jeg vil flytte tulipanerne lidt bagud, da de dækker for de få hvide perlehyacinter jeg har og de hvide kugleprimulaer kommer heller ikke rigtigt til sin ret, bag de høje tulipaner. De tre planter med relativt nøgne grene, er Hortensia Annabelle som jeg forelskede mig PLADASK i, sidste sommer.



Man kan ikke se dem på ovenstående billede, men til venstre øverst gemmer sig en lille bitte flok almindelige hvide anemoner - ENDELIG har jeg anemoner i haven! DET har jeg godt nok også ønsket mig længe. Disse er fra min mors have.


Og ENDELIG er Dorthealiljerne kommet op. Jeg synes dog det er virkelig sent, men bedre sent end aldrig. Men mon det virkelig ER Dorthealiljer? De er købt som sådanne, men synes det er vel sent for Dorthealiljer? Også det kolde forår i mente.

Sidste år købte jeg også mine første kobjælder - to hvide og tre blå - de hvide står dog ikke i det hvide bed, men regner med at flytte dem over, og de blå selvfølgelig over til de blå geranium og blå riddersporer, så der også der kommer forskudt blomstring.

For nylig faldt jeg over et tilbud jeg ikke kunne sige nej til - to kugleprimulaer for 40,- så købte straks tre hvide og tre blå. Jeg er virkelig blevet fan af denne blomst også. For få år siden var min have ikke specielt varieret, men det er den virkelig ved at blive må jeg sige.

Her er så beviset for, hvilken gavmildhed og varme der findes blandt havebloggere. Som kommentar på mit indlæg om især perlehyacinterne fik jeg jo et tilbud om at få nogle løg af hvide perlehyacinter gratis. DET kunne jeg da ikke sige nej til - de ankom allerede i dag - og nogle af dem stadig i blomst. Så fremover vil jeg altid tænke på at en fremmed tog sig tid, energi og lidt penge på at glæde mig. Det er simpelthen FANTASTISK at sådanne mennesker stadig findes. Jeg bliver SÅ rørt over sådan en gestus!

Ja, det er så MIT hvide bed, ikke det største, men det første bed jeg har anlagt fra grunden af, så jeg er faktisk ganske tilfreds med jeg pt. kun skal flytte tulipaner og tilføre kobjælder og nu også lidt flere af de hvide perlehyacinter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar