lørdag den 30. marts 2013

Gratis porto, 20% rabat osv...

Normalt plejer vi havemennesker jo knokle løs i haven her i påsken, men det er jo ikke til med sne, slud og frost :(

Og jeg troede jo jeg var færdig med at købe frø, men så lokkede Sarah Raven med gratis porto på frø - så måtte liiiige have lidt flere Zinnia Queen Red Lime....
De ER også fine....


Da jeg fyldte år i December, fik jeg af mine forældre og min lillebror et gavekort til roser - og da der tikkede en mail ind fra Lundhede Planteskole med 20% rabat - ja så kom klik-fingeren IGEN i aktion....

Det længe planlagte nye rosenbed blev udstyret med to klatreroser - Rose Splendens (R. Avensis) - den bliver forhåbentlig DEJLIGT stor og kraftig.... Den skal gerne overvokse et helt rio-net jo - så to af dem, tak...

Og så intet mindre end fem styk Arciduchesse Elisabeth d'Autriche til "bunden" langs rionettet - tænker to på den ene side af nettet og tre på den anden side.


Imellem roserne er planen at "fylde" ud med bl.a. torskemund og violfrøstjerner og sommerblomster så som zinnia.

Jeg er også så småt i gang med forspiringen - og tænkte jeg ville sætte mine solsikker "Ruby Eclipse" igang som jeg købte via eBay allerede i august sidste år... MEN jeg kan ikke finde dem - så måtte bestille dem igen - for dem MÅ jeg have!!


 - iiiih jeg glæder mig - så SKRUB AF, frost...........


 

2 kommentarer:

  1. Fine roser du har købt.
    Hvor er solsikken "Ruby Eclipse" dog smuk. Den kender jeg slet ikke.
    Held og lykke med det hele.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde.
      Jeg glæder mig også til hvad der i mit hoved bliver et hav af roser...
      Ruby eclipse så jeg sidste sommer og blev pladask forelsket på stedet. Så nu håber jeg bare frøene giver så fine blomster som den jeg har vist billede af.

      Slet