søndag den 7. oktober 2012

Tæppefald? Ikke det der ligner!

Der er stadig fuld gang i "haven" - altså den på terrassen, i krukkerne...

Mine krysantemum er ikke engang sprunget ud endnu, så der er stadig ting på vej, selv om mange er ved at "lukke haven ned" for i år.

De er begge bare købt i supermarkedet - den lilla er nu tre år gammel og er virkelig stor efterhånden.

Den hvide er to år gammel og også begynder at komme efter det med størrelsen... 

Når de er visnet ned, lader jeg dem bare stå ude på terrassen vinteren over. De får ikke meget vand og jeg dækker dem ikke ned for vinteren.

Min flittige Gruss an Aachen er stadig igang med massevis af knopper. For to dage siden stod den med ihvertfald ti smukke blomster, men vinden har været hård ved dem.


Et par stykker har dog overlevet endnu - hvert år bliver jeg lige imponeret over, hvor længe den bliver ved at blomstre. Den er virkelig herlig.



Men der er bestemt også stadig knald på farverne visse steder - min "Pinky Winky" hortensia lever virkelig op til sit navn lige nu, og står så flot med masser af blomster, i den dybe, varme pink farve! Den lyser virkelig flot op her i efteråret!


Sidst men ikke mindst - tusind tak for de dejlige kommentarer på mit forrige indlæg - jeg er glad for dem alle sammen, og jeg er især glad for at jeg lykkedes med at forklare, jeg ikke er mere slået ud end jeg kan fokusere på de virkelig vigtige ting.

2 kommentarer:

  1. Imponerende chrysantemum, som jeg ynder så meget. Er det med enkle blomster - og hvor store? Lækkert at de overvintrer uden problemer :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er helt imponerende nemme at have med at gøre - det startede med jeg glemte at tømme krukken et efterår, og i foråret 2011 bemærkede jeg så at den skød... Så da jeg købte en hvid i Lidl sidste sommer til ingen penge, tænkte jeg der ikke skete noget ved at lade den stå - og bingo - den skød også!! Det er bare helt almindelige krysantemumer som du kan finde i ethvert supermarked med respekt for sig selv i august-september - nu er de nok ved at være solgte for i år - de springer snart ud - skal nok lave et indlæg når det sker - blomsterne er vel omtrent en 5'er store - TROR jeg...

      Slet