søndag den 29. januar 2012

En dyne af tålmodighed

...Også kaldet et par cm sne...

De sidste par dage har jeg været mere end almindeligt rastløs. Armen er i bedring, jeg må løfte mere og der er jo indkøbt diverse frø, knolde og løg til den kommende havesæson.
Forleden havde Bilka fine zinkbaljer og spande - LIGE sådan nogle jeg manglede til de sidste lilla og blå dahlia. Haps haps...

Så jeg gik rundt som en anden galophest i startboksen, snød lidt og købte hornvioler og stedmoderblomster på planteskolen og havde planlagt jeg i dag ville plante stedmoderplanterne ud i den lille zinkspand.

Der er i mellemtiden faldet sne - hvilket hjælper på tålmodigheden. Nå ja - den er nok også hjulpet godt på vej af en solid forkølelse, der er vendt stærkt tilbage.

I mellemtiden har jeg leget med billeder og lavet collager.

Det lyserøde "bed"
Det hvide "bed"

Det blå/lilla "bed"
Det orange "bed"
Og det røde

Jeg er nok mest tilfreds med det lyserøde - måske fordi det allerede i sommeren 2011 var ganske vellykket i egne øjne.

Det blå/lilla skal nok lykkes, det er jeg sikker på. Jeg tror det vil hjælpe at jeg til sommer bliver i stand til at få samlet mine egne billeder af diverse dahlia, og ikke må nøjes med forhandlerens billeder.

I sommeren 2011 fik jeg også for alvor øjnene op for, at orange og gule blomster bestemt også har deres berettigelse, og jeg ser frem til at få lavet et "bed" i den ellers meget tomme indkørsel. Af samme årsag bliver der til sommer også udvidet med blomsterkarse og morgenfruer. Frøene hertil, er donerede af svigermor. Hun samler troligt frø ind hvert efterår, og jeg har nu fået lov at få en lille kuvert af begge dele.

Aprospos frø - jeg gennemgik mine forleden, og er bestemt ikke tilfreds med det "system" jeg har - to metalkasser fra IKEA, den ene mærket "grøntsager" - den anden "blomster" - hvordan opbevarer I jeres frø?

3 kommentarer:

  1. Uha, uha. Det ser vel nok spændende ud!

    SvarSlet
  2. Åh - det er rent for dårligt! Mine frø opbevares i en bobleplast-kuvert på kontoret! Jeg har bare ikke lige plads til en lækker lille box noget sted. Det kan være, det kommer...

    SvarSlet
  3. Skønne blomsterkollager som virkelig giver et overblik over, hvordan blomsterne passer sammen i et bed :-)
    Jeg har mine frø i en skotøjsæske i køleskabet. Æsken er heller ikke det mest praktisk, så der er også plads til forandringer hos mig.
    Jeg lægger mig til som fast læser og så vil jeg glæde mig til at følge dit bjerg af blomster :-)

    SvarSlet