mandag den 4. februar 2019

Startskuddet for 2019 i haven har lydt...

Og lampepudsergræssen "Purple Majesty" har taget føringen.

Jeg har i år fået vækstlys og varmemåtte til hjælp med de lidt mere besværlige frø, f.eks. peber, klokkeranke mv.

I denne weekend har jeg sået klokkeranke, vandmelon, prydpeber og lampepudsergræs. Sidstnævnte blev sået i går sidst på eftermiddagen - og de spirer allerede i dag. Den forventede spiretid er ellers fem til 15 dage, men skal da lige love for de er kommet flot fra start.


Billedet af græssen er fra Impecta hvor frøene er købt. 
De blev købt til nedsat pris fra sidste års lager - men jeg må sige spiringsevnen fejler intet. 
Her et lille døgn efter de blev sået.




 I weekenden var det store projekt at katalogisere alle mine frø, Jeg bruger Excel dagligt i mit arbejde, så nu er alle frø katalogiseret med oplysninger om såtid, højde, farve, lysforhold, om det er sommerblomster, knolde og løg eller grøntsager. Jeg kan sortere på så-tidspunkt, lysforhold eller farve alt efter hvad jeg lige har brug for. Det kan f.eks hjælpe med at se om jeg har nogle "farve-huller" eller om jeg f.eks. har rigeligt af planter i farven "pink+lime".
Dertil hjalp det også at få overblikket, da et par blomster på ønskelisten allerede lå i mappen med frø - man ER vel både Excel-nørd OG blomster-nørd!

I haven dukker flere og flere forårsbebudere op.

I mine krukker i indkørslen er det påskeklokken "Double Ellen" der sprang ud først. Var nervøs for om de har stået for vådt henover vinteren, men heldigvis ikke. Det begynder stille og roligt at ligne forår


1 kommentar:

  1. In this manner my buddy Wesley Virgin's biography starts in this SHOCKING and controversial VIDEO.

    You see, Wesley was in the military-and soon after leaving-he discovered hidden, "self mind control" secrets that the government and others used to get everything they want.

    THESE are the EXACT same tactics lots of famous people (notably those who "come out of nothing") and the greatest business people used to become wealthy and successful.

    You've heard that you use less than 10% of your brain.

    Mostly, that's because most of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Perhaps that conversation has even occurred IN YOUR own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind about seven years ago, while riding a non-registered, garbage bucket of a car with a suspended driver's license and $3.20 in his bank account.

    "I'm very frustrated with living check to check! Why can't I turn myself successful?"

    You've taken part in those types of thoughts, ain't it right?

    Your success story is waiting to happen. All you need is to believe in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    SvarSlet