lørdag den 12. april 2014

Hov.......

Tiden fløj...

Men jeg og min have er her endnu, jeg har ikke været særligt flittig til at blogge, men der har været så meget andet der har fyldt i mit liv.

Men nu kalder haven for alvor. Jeg har dog været noget ukarakteristisk for en haveejer - og købt NUL frø ud over agurker, tomater og melon frø...

Til gengæld har jeg fået to poser af en veninde, men jeg lader det også være ved det i år - for jeg har nemlig også fået fast arbejde. Det glæder jeg mig meget til.

Men der er naturligvis god gang i haven. Jeg overvejer lidt om jeg vil klippe roserne ned, eller lade dem nøjes med en meget let trimning...

De er flotte i faconen, så det er ikke derfor de vil skulle beskæres. Men det er lige med, hvilken blomstring jeg ønsker mig. De blomstrede flot og rigt sidste år...

Hvad gør I andre?


Der er jo godt med store blade, og en enkelt lille blomsterknop er faktisk undervejs... 

Ellers er der lidt stemningsbilleder fra haven og terrassen...

Billedet af Budha og den japanske kirsebær er nogle dage gammel, så de japanske kirsebær er sprunget noget mere ud nu.



Disse løg er egentlig købt som Dorotea liljer, men de andre i et andet bed er for længst afblomstrede. Smukke er de nu!


Disse krukker har overvintret i drivhuset, så der er godt gang i salvie, iris, phlox, hortensia og geranium - dejligt med så meget liv allerede midt i april.


 I efteråret fandt jeg en masse billige løg, og dem har vi haft masser af glæde af, og har stadig. Her en smuk hvid snepryd. De er så fine. Ønsker mig stadig flere løgplanter i plænen.

Nogen som breder sig lystigt, er violen. Der var ikke så mange det første år vi boede her - men de har bredt sig velvilligt, og plukker en smule med ind i ny og næ - de dufter så dejligt.


Nu skal jeg nok prøve om jeg kan opdatere bloggen LIDT hyppigere end med 2-3 måneders mellemrum ;)
Ha' en skøn påske!

2 kommentarer:

  1. I år har jeg besluttet at give roserne en let beskæring for at få en tidligere blomstring. Din kønne, høje og sentblomstrende dorthealilje kaldes hvidblomme.

    SvarSlet
  2. Do you understand there is a 12 word sentence you can speak to your partner... that will trigger intense emotions of love and instinctual attraction to you deep inside his chest?

    That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, look after and look after you with his entire heart...

    =====> 12 Words That Fuel A Man's Love Instinct

    This impulse is so hardwired into a man's brain that it will drive him to work harder than before to take care of you.

    In fact, triggering this all-powerful impulse is absolutely important to having the best possible relationship with your man that the instance you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll instantly notice him open his mind and heart for you in a way he haven't experienced before and he will distinguish you as the only woman in the galaxy who has ever truly appealed to him.

    SvarSlet