lørdag den 28. december 2013

Høst til høsten...

Når jeg nu var så snedig, at blive født juleaften, så kommer der jo mange gaver på en gang...

I år havde gaverne - utilsigtet - et fælles tema... Nemlig "opbevaring" af høsten fra mine blomsterkrukker. Også kaldet vaser.

Intet mindre end 11 styks vaser pakkede jeg ud forleden... Men næsten forskellige alle sammen.

En Botanica vase fra Kähler samt nogle af deres Omaggio vaser. Herunder to kasser med tre i hver. Når jeg har dem ved siden af hinanden, kan man tydeligt se de er håndmalede. Super charmerende.

Hertil også tre Lyngbyvaser. Meget passende i tre forskellige størrelser, 15, 10 og 8 cm. så regner med at finde den i 12 cm en gang i januar - og så er jeg også klar til forårsblomsterne. Jeg kan næsten ikke vente nu!!


Der var også lidt at plante. Fra min mand, lå der en lille pose med 20 løg af de lyserøde perlehyacinter. Da det er så mildt i vejret, har jeg skyndet mig få dem i jorden allerede i dag. De havde fine lysegrønne skud allerede. Jeg overvejede lægge dem i et glas og nyde dem her inden for, men jeg kender mig selv godt nok til, at når jeg har haft løg i stuen, risikerer jeg ind imellem at jeg aldrig får dem lagt i jorden efter de er afblomstrede, så tænkte jeg ville lægge dem hurtigst muligt. For de lyserøde perlehyacinter er skisme for dyre til at gå til spilde.
Det er den, der hedder "Pink Sunrise" :-)

Den sidste ting til haven, er et stort Buddha-hoved på en halv meter i højden! Sådan et har jeg virkelig ønsket mig længe, men har aldrig fundet et som var virkelig flot, samtidig til at det var til at betale. Så da jeg faldt over en web-butik som har dem til 300,- for hovedet på 53 cm. så røg det lige lukt i ønske-bunken. Og det lå sørme under juletræet. Eller rettere - et billede af hovedet lå under træet, og hovedet stod gemt i min egen garage.

Hertil kom også en lækker kjole, gavekort til en tøjbutik (der ER bestilt på deres udsalg), en god bog, lidt make-up samt gavekort til lækkerier til køkkenet.

Nu glæder jeg mig endnu mere til forårets skønne blomster, som jeg kan nyde i mine nye vaser

2 kommentarer:

  1. Dejlige vaser du der har fået, skønt at have nok at putte sommerbuketterne i, ej hvor er de fine de perlehyacinter!

    SvarSlet
  2. Water Hack Burns 2 lb of Fat OVERNIGHT

    At least 160 thousand women and men are using a simple and SECRET "liquid hack" to lose 1-2lbs every night in their sleep.

    It is simple and it works on anybody.

    This is how to do it yourself:

    1) Go grab a drinking glass and fill it up half full

    2) And now do this awesome HACK

    so you'll be 1-2lbs lighter the next day!

    SvarSlet