torsdag den 11. juli 2013

Rapport fra det nye bed...

Eller - nyt er det jo ikke helt længere. Det har nogle måneder på "bagen" og vokser stille og roligt til.

I år er rionettet dækket af ærteblomster som vælter frem, og klokkeranter, som jo ikke blomstrer endnu.

I selve beddet er der jo roser, som jeg har vist et par gange, men de er flankeret af Geranium "Summerskies" - jeg synes selv de er smukke naboer - men døm selv!




Og så en rigtig sjov, spøjs ting! Jeg har en blå klematis i en krukke (den blå klematis ved siden af det lyserøde bed er overraskende sødt) - men det spøjse er, at blomsterne på planten er forskellige farver. Nogle af dem er næsten lavendelblå, mens andre er blå som i blå-himmel men lidt lysere.

Det har jeg ikke oplevet før, at samme plante har forskellige farvede blomster. Inden for samme art er det absolut forventeligt, men på samme pante synes jeg det er ret sjovt. Og flot!



Min første mistanke var, det skyldes solblegning eller lignende, men blomsterne er sprunget ud på samme dag. Men flot er det i mine øjne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar