torsdag den 13. juni 2013

Så kom regnen også her...

Men som så mange andre oplever det, var mine fuldt udsprungne pæoner altså ikke vildt glade for den hårde regn, så jeg har plukket fem blomster ind - og SIKKE en buket man får af bare fem blomster.

Det er LIGE PRÆCIS denne slags buketter jeg har drømt om at kunne plukke til mig selv! Mission acomplished!!!!



Nu står de og pynter på mit sofabord, og en mild duft breder sig i stuen!

Min stjerneskærm er nu sprunget helt ud - og står flot, på trods af en kæmpe vanddråbe på det ene blomsterhoved. Jeg havde helt glemt HVOR fin stjerneskærm er, når man kommer helt tæt på!


Jeg ved godt jeg viste Jaques Cartier rosen forleden - men de blomstrer simpelthen som en drøm lige nu - min drøm om et hav af roser, er også opfyldt. Men jeg nøjes dog lige nu med et par nærbilleder - jeg skal lige have fundet en vinkel til at fotografere beddet, så I kan få et ordentligt indtryk af, hvor mange lyserøde roser jeg rent faktisk har lige nu...



6 kommentarer:

  1. Hej Mette

    Ja, den ene pæon som er sprunget ud her hænger også lidt med næbbet. Men planterne er lykkelige for regnen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var jeg også - indtil jeg opdagede vores tag er utæt!!! ÆÆÆÆV!!! Men planterne, derunder især havehortensiaerne er mere end glade for noget vand

      Slet
  2. Hej Mette.
    Da jeg så billedet på min blogroll, troede jeg det var et gammelt romantisk maleri. Virkelig smukke og fantastiske. De blomstrer så kort, så man sjældent nænner at tage dem ind. Så det var godt med de byger, så du var nødt til at plukke ind. Jeg har desværre kun en pink variant. Jeg er mere til det rosa, men nu er det så sådan.....
    God dag.
    Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej du - nej nej - kun min buket af pæoner :-) Men til gengæld en buket som nemt koster 70,- eller mere hos en blomsterhandler.
      Jeg har næsten haft næsen i dem, hver gang jeg er gået forbi dem. Du må ønske dig en rosa. Jeg troede denne sort ville være mere lyserød end den er, men de er skam rigeligt smukke til mig - jeg kan næsten ikke vente til næste år, hvor de forhåbentlig har vokset sig endnu større - de er jo kun lige plantet for et år siden - så jeg har STOOORE forventninger til næste år. Jeg kan ihvertfald konkludere at de virkelig trives, der hvor jeg har plantet dem :D

      Slet
  3. Pæoner er så skønne. Mine er ikke sprunget helt ud endnu, men de kommer så fint hvert år nu. Der gik nogle år, før de blomstrede, men de var værd at vente på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg plantede faktisk først disse planter sidste sommer - så jeg var meget positivt overrasket over de kvitterede med blomstring allerede. De må synes om deres placering siden de blomstrer så smukt allerede.

      Slet